ВИКОРИСТАННЯ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПРОГРАМУВАННЯ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol11i2-005

Ключові слова:

програмування, інформатика, ігрове поле, масиви, квадратна матриця, c#, хрестики-нулики, заповнення по спіралі, алгоритм, візуалізація

Анотація

У статті розглядається синергетичний  процес використання засобів візуалізації та інструментів мови програмування для  вирішення декількох типів завдань програмування. Така синергія виникає у зв’язку з орієнтованістю когнітивних функцій мозку на обробку саме візуальної інформації. Для  реалізації сформульованих цілей авторами був описаний процес поетапного вирішення декількох учбових завдань з використанням мови програмування С# та відповідними графічними об’єктами. Таке подання процесу вирішення задач сприяє ефективному обранню адекватних програмних конструкцій та засобів. Розглянуті завдання пов’язані з двовимірним простором, що моделюється в програмування двовимірними масивами. З точки зору авторів саме двовимірні масиви є найбільш поширеною інформаційною структурою, яка дозволяє використовувати візуальне представлення як ефективний спосіб пошуку та пояснення процесу вирішення. Найчастіше в такому випадку використовуються вкладені цикли, що обстежують вміст масиву природним способом. До того ж розглянуто приклад задачі, де вкладені цикли не можуть бути застосовані. Запропоновано декілька доречних прийомів, що спрощують сприйняття програмного коду, а саме використання функцій (методів), перерахованих типів та заміна складної логіки в умовних операторах на масиви, що кодують елементи умов. Завдання, що розглянуто: визначення площі трикутника шляхом підрахунку кількості його клітинок, виявлення результати гри у хрестики-нулики та заповнення квадратного масиву послідовністю цілих чисел по спіралі. Вирішення кожного завдання супроводжується основним програмним кодом. Для кращого засвоєння викладеного матеріалу, учні мають сконструювати повний робочий код та виконати самостійні завдання, що містяться у тексті статті.

Посилання

Vision Is Our Dominant Sense. URL: https://www.brainline.org/article/vision-our-dominant-sense.

Introduction to Psychology & Neuroscience. URL: https://digitaleditions.library.dal.ca/intropsychneuro/chapter/vision/.

Руденко В.Д., Речич Н.В., Потієнко В.О. Інформатика (профільний рівень): підручник для 11 класу. Харків: Ранок, 2019. 256 с.

Структури даних і алгоритми: Візуалізація деяких алгоритмів. URL: https://sites.google.com/site/chnudatstruct/home/vizualizacia-deakih-algoritmiv

##submission.downloads##

Опубліковано

27.02.2023

Як цитувати

Пенко, В., & Пенко, О. (2023). ВИКОРИСТАННЯ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПРОГРАМУВАННЯ». Освіта. Інноватика. Практика, 11(2), 31–39. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol11i2-005

Номер

Розділ

Статті